Náctiletí, Z osobního pohledu

Parádo trp!

Krásný květnový čas plný prodloužených víkendů je tady a mě přes všechny aktivity na psaní článků skoro nezbývá čas. S čím se ale musím svěřit je, že kudy chodím tudy cítím tlak z utaženého pásku na poslední dírce u kalhot. Ne že bych pozorovala extra změnu ve svém jídelníčku přes zimní měsíce, ale přeci jen pod svetrem, bundou a čepicí drobné nedostatky lehce zakryjete nebo jednoduše svou pozornost upínáte jinam.

Jelikož mám v práci nutriční terapeutku na dosah, která je zároveň i mou přítelkyní, nemohla mé každodenní ranní špačkování z nedopnutých kalhot vydržet a rozhodla se mi odborně pomoci. Aby se mi žilo lehčeji, hlídá mě a aby tomu všemu dodala grády, hlídám i já ji, tedy trpíme společně. To, co vyžadujeme po svých pacientech, jsme se rozhodly podstoupit také. Píšeme si jídelníček a v něm KAŽDÉ sousto, co za den do pusy dáme. Už jen tímto úkonem zhubnete protože než bych olízla lžičku ovesné kaše, co chystám den předem a dojedla ukrojenou patku chleba, raději nesním nic, abych to nemusela zapisovat. Jóóó lenost to je super věc. Hm samozřejmě, že jsem už někdy nějaký drobek ujedla a nezapsala –“ Marcelko promiň“, ale všechna radost z mlsoty byla tatam, protože jsem věděla, že podvádím hlavně sama sebe.

Můj 4denní jídelníček vypadal v průměru takto – viz níže. Je to můj standartně dlouhodobý režim, kdy jím zdravě, pravidelně a jako obyčejný smrtelník jednou za čas zhřeším. Zvlášť od té doby co jsem začala chodit do práce a pacienti místo vajíček a pomerančů nosí bonboniéry, se někdy zakousnu a sním půlku bonbónu. Půlku proto, že polovina z celku se nepočítá a je jedno kolik polovin sníš…. Protože stejně přibereš.

  • 6:15 ovesná kaše (ovesné vločky vařené ve vodě, neslazené) – půlka malé misky obohacené směsí z mixitu (bezlepkové, neslazené), 100g bílého jogurtu slazeného stévii, lžíce odtučněného tvarohu, ořechy vlašské asi 3ks, čaj ovocný, káva s polotučným mlékem
  • Během dopoledne asi 500ml bylinkového neslazeného čaje
  • 9:30 káva s polotučným mlékem, jablko 1větší ku
  • 12:00 polévka zeleninová 1/2porce, kuřecí stehno celé pečené v troubě, brambory 2/3 porce, okurko rajčatový salát,voda 200ml
  • 13:30 mrkev 2ks, voda 200ml
  • 17:30 cappucinno neslazené, mandarinka, 1x kousnutí do tvarohového koláče, protože jsem měla hypoglykemii po příchodu z práce, 100ml vody s lžičkou propolisu
  • 19:00 zeleninový salát s balkánským sýrem, olivovým olejem – velká miska, sklenice vody s magnesiem
  • 20:20  2plátky sýra s 25%obsahem tuku, 2dcl bílého suchého vína s vodou-vinný střik

Tak v tomto jídelníčku jsou min.4chyby, zkuste je najít. Pokud nevíte, čtěte dokonce a pak je zkuste najít. Pokud i tak nevíte, můžete žít v nevědomosti dál nebo mi napsat 😊18405350_10208919462052479_231856252_o

 

Takže Marcelka pečlivě zhodnotila všechny vypsané dny a vysvětlila mi teorii cukru na níž jsme udělali první větší úpravu. Teorie cukru vysvětluje, že pokud je člověk zvyklý na sladkou chuť, tak mu chybí a je jedno jestli se jedná o kus dortu, půlku bonbonu nebo kostičky mléčné čokolády. Jakmile sladké chuti odvyknete, přestane vás honit mlsná.

Druhou velkou chybou byl alkohol. Dvě deci suchého bílého vína večer k salátu jsou přeci zdraví prospěšné. Bohužel ne při hubnutí, nejde o kalorickou hodnotu jedné skleničky, ale o to, že alkohol zabraňuje odbourávání tuků v těle a chrání tukovou vrstvu zuby nehty. Proto se nám nedaří shodit takovou rychlostí, jakou bychom si představovali. Takže ruční brzda=alkohol.

Dále bych upozornila na drobné detaily – křupavá kůžička byť z jednoho stehýnka je kalorická bomba, větší než plátek slaniny!! Ach jo. Odpolední svačiny je žádoucí obohatit o zdroj bílkovin – tvaroh, semínka ,ořechy. Většinou jsem dávala přednost jen ovoci s menším obsahem cukru, ale potom jsem měla o to větší hlad na večeři, kterou jím zásadně bez přílohy, když mě nečeká dlouhá noc např. na večírku nebo ve špitále. Na oběd naopak přílohu nevynechávám nikdy, abych měla dostatek energie po zbytek dne.

Nový jídelníček již držím a mou aktuální váhu zná jediný člověk na světě a to je Marcelka (neznám ji ani já!!). Takže za pár týdnů se můžete těšit na výsledky, poznatky a detaily ze života abstinenta bez cukru. 😊

Pozn. tento článek píši v době, kdy mám v břiše obědový řízek…. Já mám zase teorii jedničky. Život žijeme jen jeden, jeden týden= jeden hřích, jeden přešlap žádná výčitka!

Previous Post Next Post

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply